Mapa strony
Wpisy
- Agresja
- Amnezja lub utrata tożsamości
- Anatomia emocji
- Antagoniczność autonomicznych układów nerwowych
- Badania nad kształtowaniem pojęć
- Badania przeprowadzone przez Burksa
- Badania przeprowadzone przez Burksa – kontynuacja
- Badanie testem zdolności mechanicznych
- Badanie testem zdolności mechanicznych cz. II
- Badanie testem zdolności mechanicznych cz. III
- Badanie uzdolnień i inteligencji
- Badanie uzdolnień i inteligencji – kontynuacja
- BADANY, KTÓRY NIE OSIĄGNĄŁ SUKCESÓW
- BADANY, KTÓRY NIE OSIĄGNĄŁ SUKCESÓW CZ. II
- Bądź obiektywny i wejrzyj w siebie
- Bariery, które powodują, że groźba kary jest skuteczna
- Bariery, które powodują, że groźba kary jest skuteczna cz. II
- Bariery, które zagradzają łatwy dostęp do nagrody
- Bariery, które zagradzają łatwy dostęp do nagrody cz. II
- Błąd standardowy różnicy między średnimi
- Błędne przekonania dotyczące siły woli
- Cecha uczciwości
- Cechy osobowości
- Charakterystyka wybitnie uzdolnionych dzieci
- Chromosomy
- Chromosomy – dalszy opis
- Częstość występowania opóźnienia umysłowego
- Czy pojęcie niepowtarzalności nie jest sprzeczne z nauką?
- Czy postawy można zmieniać
- Czy talent muzyczny jest dziedziczny?
- Czy talent muzyczny jest dziedziczny? – kontynuacja
- Człowiek o stłumionych reakcjach
- Definicja inteligencji
- Demencja starcza i symptomy psychoz organicznych
- Dentysta NFZ w Pyrzycach nie próżnuje nigdy
- Desensytyzacja i warunkowanie sprawcze
- Dobre przystosowanie
- Dojrzałe i niedojrzałe mechanizmy przystosowania
- Doświadczenia indywidualne
- Doświadczenia indywidualne – kontynuacja
- Doświadczenia wspólne w danej kulturze
- Doświadczenia wspólne w danej kulturze – kontynuacja
- Dysocjacja osobowości
- Działalność twórcza
- Dziecięce metody przystosowawcze
- Dziecięce reakcje na motywy, których realizacja została zablokowana
- Dziecięce reakcje na niepowodzenia
- Dziecięce reakcje na własną nieadekwatność
- Dziedziczność a choroby psychiczne
- Dziedziczność a środowisko
- Dziedziczność w zachowaniu zwierząt
- Ekstrawersja i intro wersja
- Eliminowanie emocji
- Emergencyjna teoria wzruszeń Cannona (tzw. teoria mobilizacyjna)
- Emocje a choroba
- Emocjonalne nawyki w życiu codziennym
- Epizody paranoidalne
- Fenotyp i genotyp
- Fenotyp i genotyp – dalszy opis
- Fikcja literacka i fantazja
- Fobie
- Formy zależności
- Genetyka zachowania
- Grupy rasowe
- Halucynacje
- Histeria
- Histeria – kontynuacja
- Histogram liczebności
- Iloraz inteligencji
- Inteligencja w zależności od zawodu uprawianego w cywilu
- Interpretacja współczynnika korelacji
- Interpretacja współczynnika korelacji – kontynuacja
- Inwentarz Upodobań Osobistych Edwardsa
- Inwentarze osobowości
- Istota teorii Allporta
- Istotność różnicy pomiędzy średnimi cz. II
- Istotność różnicy pomiędzy średnimi cz. III
- Jak dalece reprezentatywna jest średnia?
- Jak dalece reprezentatywna jest średnia? cz. II
- Jak dalece „podstawowe” są podstawowe zdolności?
- Jak przekonać dziecko do noszenia aparatu ortodontycznego
- Język a formy myślenia
- Język a formy myślenia – kontynuacja
- Kara może być informująca
- Kiedy współczynnik korelacji jest istotny?
- Kilka faktów na temat snów
- Klasyczne teorie transferu
- Kleptomania i inne manie
- Klimakterium męskie
- Komplikacje dotyczące zależności między lękiem a uczeniem się
- Kompulsje
- Końcowe uwagi o transferze
- Końcowe uwagi o transferze – kontynuacja
- Konstytucja fizyczna: typy fizyczne
- Konstytucja fizyczna: typy fizyczne cz. II
- Kontrolowanie emocji
- Korelacja kolejności
- Krzywa zbliżona do rozkładu normalnego
- Krzywe rozkładu skośnego
- Książki o TAT
- Kształtowanie się pojęć
- Kształtowanie się struktury osobowości
- Kształtowanie się tożsamości
- Kształtowanie się tożsamości – kontynuacja
- Kuchy mięśniowe podczas myślenia
- Kuchy mięśniowe podczas myślenia – kontynuacja
- Kwestia różnic inteligencji na podłożu rasowym
- Kwestionariusz osobowościowy Cattella
- Kłopoty emocjonalne jako przeszkoda w uczeniu się
- Kłopoty emocjonalne jako przeszkoda w uczeniu się – kontynuacja
- Leczenie psychotyków
- Lęk
- Lęk a uczenie się
- Lęk a uczenie się
- Mania psychotyczna
- Marzenia senne
- Marzenia senne – kontynuacja
- Maszyny symulujące myślenie
- Maszyny symulujące myślenie cz. II
- Maszyny symulujące myślenie cz. III
- Maszyny uczące i uczenie się programowane
- Maszyny uczące jako ilustracja zasad uczenia się
- Maszyny uczące jako ilustracja zasad uczenia się cz. II
- Maszyny uczące jako ilustracja zasad uczenia się cz. III
- Mechanizmy dojrzałego przystosowania
- Mechanizmy przystosowania
- Mefody badania osobowości
- Melancholia inwolucyjna
- Metoda postępowania zastosowana w tym rozdziale
- Metody psychoterapii
- Miary zmienności
- Miary zmienności – dalszy opis
- Miejsca, gdzie oferowana jest medycyna estetyczna
- Mierzenie informacji
- Mierzenie informacji – dalszy opis
- Motyw społecznej aprobaty
- Motywy wyższe i sumienie
- Mózg a emocje
- Myślenie
- Myślenie a mózg
- Myślenie asocjacyjne
- Myślenie asocjacyjne cz. II
- Myślenie asocjacyjne cz. III
- Myślenie grupowe a myślenie indywidualne
- Myślenie twórcze w sztuce
- Myślenie, mowa i rozwiqzywanie problemów
- Nadmierne stosowanie kar związane jest z wieloma niebezpieczeństwami
- Najpopularniejsze zabiegi medycyny estetycznej Ursynów
- Natura myślenia Odmiany myślenia
- Nawyki jako motywy
- Neurastenia
- Nieefektywność mechanizmu wyparcia
- Niemowlęce mechanizmy przystosowawcze
- Niewłaściwe określenia dotyczące osób upośledzonych umysłowo
- Obecny stan testów inteligencji
- Obecny stan testów inteligencji cz. II
- Obecny stan testów inteligencji cz. III
- Obsesje
- Ocena teorii typów
- Odchylenie standardowe, które oznaczamy albo literami
- Oddziaływanie na wykonanie, a oddziaływanie na uczenie się
- Odkrycie naukowe
- Odpoczynek, rekreacja i towarzystwo
- Ogólne efekty nacisku grupy — problem konformizmu
- Osgood i jego praca
- Osobowość
- Osobowość neurotyczna
- Osobowość przestępcza
- Osobowość psychopatyczna
- Osobowość twórcza
- Osobowość twórcza – dalszy opis
- Osobowość: przystosowanie i niedostosowanie
- Patologia osobowości
- Pewność siebie i bezpieczeństwo
- Pochodzenie narodowe i rasowe
- Pochodzenie narodowe i rasowe cz. II
- Pojęcia i ich kształtowanie się
- Pojęcia i ich kształtowanie się – kontynuacja
- Pomiar postaw
- Pomoc dla dziecka niedorozwiniętego umysłowo
- Pomoc dla dziecka niedorozwiniętego umysłowo cz. II
- Populacje i próbki
- Porównania między dziećmi miejskimi a wiejskimi
- Postawy i zachowanie
- Poziom istotności
- Poziom zawodowy
- Próba analizy transferu w kategoriach bodziec-reakcja
- Problem znaczenia
- Procesy dążące do wykreowania włąsnej tożsamości
- Profil cech (hipotetyczny)
- Profil cech (hipotetyczny) – kontynuacja
- Profile osobowości
- Programowane uczenie się
- Programowane uczenie się – kontynuacja
- Programowanie
- Promocja dentysty Warszawa
- Przeciętne i miary zmienności
- Przedmiot psychologii społecznej
- Przeszkody w rozwiązywaniu problemów
- Przeszkody w rozwiązywaniu problemów – kontynuacja
- Przewidywania kliniczne a przewidywania statystyczne
- Przewidywania kliniczne a przewidywania statystyczne cz. II
- Przybrani rodzice
- Przyczyny lęku
- Psychologia tłumu
- Psychologiczne eksperymenty Thorndike’a
- Psychoza i nerwica
- Psychozy funkcjonalne i depresja psychotyczna
- Ranga motywów
- Reakcje alkoholowe
- Reakcje alkoholowe – kontynuacja
- Rehabilitacja Bielsko-Biała – właściwe miejsce
- Rehabilitacja Kraków – wzorowe leczenie
- Rehabilitacja rwy kulszowej Warszawa- skuteczna walka z bólem
- Rehabilitacja Warszawa – widoczne rezultaty
- Rezultaty uzyskane przez Termana
- Rodzaje cech reprezentujących różne aspekty osobowości
- Rodzaje psychoz
- Rola dziedziczności w zachowaniu się człowieka
- Rola mowy w myśleniu dziecka
- Równoważący kompromis
- Rozkład normalny
- Różnica między dziećmi własnymi a przybranymi
- Różnice między mieszkańcami miast i wsi
- Różnice między mieszkańcami miast i wsi – kontynuacja
- Różnice zachowań
- Rozpoznawanie defektu umysłowego
- Rozwiązywanie problemów
- Rozwiązywanie problemu w trakcie aktywności twórczej
- Rzetelność i trafność
- Rzetelność i trafność – kontynuacja
- Schizofrenia
- Selekcjonowanie muszek owocowych ze względu na fototaksję
- Skąd się biorą postawy
- Skale ocen
- Skale ocen
- Skale stosunkowe, skale interwałowe, skale porządkowe
- Skalowanie wyników
- Skalowanie wyników cz. II
- Skalowanie wyników cz. III
- Socjometria
- Spadek inteligencji u dorosłych w zależności od wieku
- Sprawdzanie zadań
- Środowisko a wychowanie
- Statystyka w psychologii
- Statystyka w psychologii – dalszy opis
- Statystyki nieparametryczne
- Stosunek symbolu do przedmiotu
- Stosunek symbolu do przedmiotu – kontynuacja
- Struktura osobowości jako układ niepowtarzalny
- Szkoła freudowska
- Technika połówkowa w gromadzeniu informacji
- Technika połówkowa w gromadzeniu informacji – kontyuacja
- Teoria cech funkcjonalnie autonomicznych Allporta
- Teoria cech funkcjonalnie autonomicznych Allporta cz. II
- Teorie obwodowe a teorie centralistyczne
- Teorie osobowości i teorie typów
- Test Apercepcji Tematycznej
- Test Rorschacha
- Testy inteligencji ogólnej
- Testy inteligencji „niezależne od czynników kulturowych”
- Testy inteligencji „niezależne od czynników kulturowych” cz. II
- Testy postaw
- Testy projekcyjne
- Testy zdolności
- Trafność inwentarzy osobowości
- Trafność inwentarzy osobowości – kontynuacja
- Trankwilizatory
- Trzy rodzaje maszyn uczących
- Typy fizjologiczne oparte na chemizmie organizmu
- Typy schizofrenii
- Typy schizofrenii – kontynuacja
- Typy Sheldona
- Uprzedzenie — szczególny rodzaj postawy
- Urojenia
- Uwarunkowane uprzedzenia
- Uwarunkowane uprzedzenia – kontynuacja
- Uzależnienie alkoholowe
- Uzależnienie alkoholowe cz. II
- Wartości
- Wiek umysłowy dorosłych a iloraz inteligencji
- Wiek umysłowy dorosłych a iloraz inteligencji cz. II
- Wpływ nagrody i kary na uczenie się
- Wskazówki dotyczące dalszej lektury
- Współczesne testy typu binetowskiego
- Współczynnik korelacji i jego interpretacja
- Współdziałanie dziedziczności i środowiska
- Wybór cech w badaniach osobowości
- Wybór cech w badaniach osobowości – kontynuacja
- Wybór między alternatywnymi czynami
- Wycofanie
- Wyjaśnienia zmiany postaw
- Wyjaśnienie uprzedzeń zgodnie z koncepcją osobowości autorytarnej
- Zabarwienie afektywne
- Zachowanie: typy psychiczne
- Zadania całkowicie nowe stosowane w testach inteligencji
- Zahamowane reakcje na motywy
- Zahamowane reakcje na motywy – kontynuacja
- Zależność inteligencji od dziedziczenia
- Zależność inteligencji od dziedziczenia – kontynuacja
- Zależność pomiędzy mową a myśleniem
- Zasada wyniku progowego
- Zmiany zachodzące w wieku dojrzałym
- Znaczenie nerwic
- Zróżnicowanie uczuć